Téma:
-
Jak komunikovat s lidmi k vlastnímu prospěchu
-
Naučit se komunikovat a vycházet s ostatními lidmi. Pochopit příčinu a následek našich rozdílných povah.
-
Vyvarovat se konfliktu.
-
Být o krok napřed v komunikaci s ostatními. Je dobré vědět, s kým a jak máme jednat. Typologie osobnosti v praxi.
Přínosy:
- Zlepšete komunikace mezi lidmi, v práci, doma, v kolektivu
-
Pochopte, proč se lidé chovají, tak jak se chovají, proč Vám jejich chování a komunikace vadí, dráždí Vás a provokuje
-
Jak to máte vy? Kde se komunikačně a lidsky vzájemně míjíte, a kde si naopak můžete hodně dát, naučit se a vzájemně si pomoci
-
Nenechte se vtáhnout do hádky, nehrajte hru svého protivníka, pochopte souvislosti a principy rozdílné komunikace u svých kolegů, partnerů.
-
Buďte o krok napřed
- Proč křičí a zrovna na vás? Jak budete reagovat tentokrát jinak?
Je to jednoduché, poznejte komunikační rozdíly, jejich motivy vycházející
z temperamentu a charakteru osobnosti
Obsahové priority:
-
kdo jsem já, jaké mám přednosti a na co si mám dát pozor, kde jsem zranitelný
-
základní rozdělení typologie osobnosti, charakter a temperament člověka, jak ovlivňuje naši komunikaci
-
typologie osobnosti ELIS
-
jednotlivé typy v praxi, vzhled, IMAGE, řeč těla, způsob chování a jednání, základní projevy a rysy
-
jak vést rozhovor, jednání s jednotlivými typy osobnosti, na co si dát pozor a co si můžeme dovolit, techniky vyjednávání
-
motivační faktory
-
slabé a silné stránky jednotlivých typů osobnosti, praktické poznatky
-
proč se lidé hádají, nenaslouchají, poroučejí, ignorují, nebo neustále jen mluví
-
jak vést úspěšný dialog a dosáhnout svého cíle
-
předcházení konfliktů
-
využití znalostí typologie osobnosti v interpersonálních vztazích
-
proč vadíte kolegovi a on vadí vám, proč vám druhý kolega je ochoten naslouchat, zatímco druhý na vás jen křičí
-
výsledek jednání VIN – VIN (vítěz-vítěz), zachovejte důstojnost svou i ostatních