typologie osobnosti

Téma:

  1. Jak komunikovat s lidmi k vlastnímu prospěchu

  2. Naučit se komunikovat a vycházet s ostatními lidmi. Pochopit příčinu a následek našich rozdílných povah.

  3. Vyvarovat se konfliktu.

  4. Být o krok napřed v komunikaci s ostatními. Je dobré vědět, s kým a jak máme jednat. Typologie osobnosti v praxi.

Přínosy:

- Zlepšete komunikace mezi lidmi, v práci, doma, v kolektivu

 

  • Pochopte, proč se lidé chovají, tak jak se chovají, proč Vám jejich chování a komunikace vadí, dráždí Vás a provokuje

  • Jak to máte vy? Kde se komunikačně a lidsky vzájemně míjíte, a kde si naopak můžete hodně dát, naučit se a vzájemně si pomoci

  • Nenechte se vtáhnout do hádky, nehrajte hru svého protivníka, pochopte souvislosti a principy rozdílné komunikace u svých kolegů, partnerů.

  • Buďte o krok napřed

- Proč křičí a zrovna na vás? Jak budete reagovat tentokrát jinak?

Je to jednoduché, poznejte komunikační rozdíly, jejich motivy vycházející

z temperamentu a charakteru osobnosti

 

Obsahové priority:

  • kdo jsem já, jaké mám přednosti a na co si mám dát pozor, kde jsem zranitelný

  • základní rozdělení typologie osobnosti, charakter a temperament člověka, jak ovlivňuje naši komunikaci

  • typologie osobnosti ELIS

  • jednotlivé typy v praxi, vzhled, IMAGE, řeč těla, způsob chování a jednání, základní projevy a rysy

  • jak vést rozhovor, jednání s jednotlivými typy osobnosti, na co si dát pozor a co si můžeme dovolit, techniky vyjednávání

  • motivační faktory

  • slabé a silné stránky jednotlivých typů osobnosti, praktické poznatky

  • proč se lidé hádají, nenaslouchají, poroučejí, ignorují, nebo neustále jen mluví

  • jak vést úspěšný dialog a dosáhnout svého cíle

  • předcházení konfliktů

  • využití znalostí typologie osobnosti v interpersonálních vztazích

  • proč vadíte kolegovi a on vadí vám, proč vám druhý kolega je ochoten naslouchat, zatímco druhý na vás jen křičí

  • výsledek jednání VIN – VIN (vítěz-vítěz), zachovejte důstojnost svou i ostatních