1.Téma vzdělávací akce (VA):
a) Osobní rozvoj:
Pro rok 2019:
- Typologie osobnosti a rozvoj osobnosti. Modul I.
- Typologie klienta, zákazníka
- Individuální poradenství, koučing. Modul I.
- Aktivní tréninkový den s lektorem
- Grafologie a rozbor osobnosti
- Psychologie osobnosti, testy, tréninky s lektorem Modul I.
- Definování individuální cílů – osobních a pracovních
- Rozpoznání silných a slabých osobnosti
- Zjištění vlastního potenciálu
- Sebepoznání, sebereflexe, budování sebedůvěry a sebevědomí
- Posílení růstu vlastní individuality
- Monitoring slabých stránek, pochopení, doporučení, zpětná vazba lektora
Rok 2020:
- Prevence stresu, zvládání stresu
- Prevence a rizika Syndromu vyhoření
- Mentální hygiena, psychosomatika
- Emoční inteligence v praxi
- Sociální inteligence v praxi
- Psychologie osobnosti, testy, tréninky s lektorem. Modul II.
- Potenciál pracovníků (ŘLZ), silné a slabé stránky. Modul I.
- Work -Life balance, péče o zaměstnance
- Pokračování individuálního rozvoje formou osobních konzultací a koučingu. Modul II.
b) Komunikace:
Pro rok 2019:
-
Základy komunikačních, vyjednávacích a rétorických dovedností.
-
Základy komunikačních a obchodník technik.
-
Teoretická východiska z oblasti komunikace a psychologie.
-
Základy psychologie osobnosti v komunikaci
-
Základy verbální a nonverbální komunikace
-
Základy a příčiny konfliktních situací
- Komunikační dovednosti. Modul I.
- Efektivní komunikace, argumentace. Modul I.
- Řešení konfliktních situací, asertivní techniky. Modul I.
- Rétorické dovednosti, rétorika. Modul I.
- Vyjednávací techniky, VIN-VIN. Modul I.
- Krizová komunikace. Modul I.
Pro rok 2020:
-
Rozšíření komunikačních a vyjednávacích technik
-
Prohloubení komunikačních a rétorických dovedností
-
Větší vužitelnost v praxi
-
Bariéry v komunikaci
-
Zvládání krizových situcích
-
Konkrétní situačních metody na pracovišti a jejich řešení
-
Vyjednávací techniky v praxi
-
Efektivní asertivní komunikace v praxi
-
Komunikace zaměřená na speciální klienteu (VIP)
-
Krizová komunikace
-
Efektivní vedení obchodního rozhovoru v praxi
-
Rétorické a hlasové cvičení
-
Dosahování obchodních cílů pomocí manipulčních technik v komunikaci
-
Konrétní případové studie v praxi
-
Hlasové a rétorické tréninky
-
Simulační a tréninkové metody v praxi
-
Zpětná vazba lektorem, konkrétní doporučení, zaměčení se na individuální posun
-
Průběžný monitoring, průběžné měření dosahování konkrétních výsledků
- Komunikační dovednosti. Modul II.
- Efektivní komunikace, argumentace. Modul I.
- Řešení konfliktních situací, asertivní techniky. Modul I.
- Rétorické dovednosti, rétorika. Modul I.
- Vyjednávací techniky, VIN-VIN. Modul I.
- Krizová komunikace. Modul I.
c) Manažerská témata:
Pro rok 2019:
-
Základy osobnosti manažera, temperamentové základy
-
Osobnostní rysy manažera, individuání a speciální rozbor
-
Potenciál manažrera, jeho nástroje k dosahování efektivních výsledků
-
Základy vedení a řízení lidí
-
Teoretická a psychoogická východiska pro řízení lidí
-
Základy principu ŘLZ, řízení lidských zdrojů
-
Základní motivační faktory a základy pro efektivní vedení lidí
- Profil a profese manažera, upevnění autority. Modul I.
- Zásady vedení a řízení lidí. Modul I.
- Motivace pracovníků, efektivní řízení. Modul I.
Pro rok 2020:
-
Základy principu Leader ship
-
Základní metody a principy koučingu
-
Základy a techniky zpětné vazby a efektivní kritiky
-
Možnosti využití aktivních outdoorových technik mimo pracovní protředí
-
Základy techniky brainstormingu, efektivní nástroj manažerských dovedností
-
Základy techniky a metod delegování, efektivní předávání úkolů
-
Základní teoretické poznatky v oblasti Time managentu
- Leader ship – vedení a řízení pracovníků. Modul I.
- Koučing. Modul I.
- Brainstorming, Out-door aktivity . Modul I.
- Efektivní zpětná vazba/kritika. Modul I.
- Delegování, efektivní předávání úkolů. Modul I.
- Efektivní organizace práce. Modul I.
- Time management I-IV.generace. Modul I.
d) Obchodní dovednosti:
Pro rok 2019:
-
Základní charaktristické předpoklady obchodníka
-
Rozdělení obchodník technik a prezentačních dovedností do praktických celků
-
Základy psychologie obchodu a obchodního jednání
-
Znalost zákazníka a ochodního prostředí
-
Základní proncipy vedení obchodníhho jednání
-
Základy obchodní komunikace se zaměřením na konrétní cíl
-
Základy prodeje v písemné a telefonické formě
- Profil a silné stránky obchodníka. Modul I.
- Základy obchodního jednání. Modul I.
- Obchodní rozhovor. Modul I.
- Obchodní komunikace. Modul I.
- Písemný a telefonický prodej. Modul I.
Pro rok 2020:
-
Upevnění silných stránek obchodníka, konrétní poradenství
-
Obchodní jednání v praxi, konrétní obchodní efektivní techniky
-
Efektivní obchodní rozhovor zaměřený na cíl
-
Základy merketingu a inovačních technik
-
Konkrétní simulační metody z praxe, konkrétní tréninkové metody
- Profil a silné stránky obchodníka. Modul II.
- Efektivní obchodníh jednání. Modul I.
- Obchodní rozhovor. Modul II.
- Obchodní komunikace. Modul II.
- Písemný a telefonický prodej. Modul II.
- Základy marketingu a inovace. Modul I.
- Efektivní obchodní techniky v praxi, prezentační dovednosti. Modul I.
e) Personalistika, ŘLZ (Řízení lidských zdrojů):
Pro rok 2019:
-
Příprava profesiogramu a vytvoření odborného profesigrafu
-
Využití nástroje profesigramu k efektivnímu složení týmu
-
Základy vedení přijímacího rozhovoru
-
Základní rozlišení profile vhodného kandidáta
-
Základní techniky a metody k nalezení vhodného kandidáta
-
Zásady vedení přijímacího rozhovoru
-
Představení testů, nástrojů k nalezení vhodného kandidáta
- Profesiogram, profesiograf – nástroj personalisty . Modul I.
- Efektivní přijímací rozhovor. Modul I.
- Zásady k výběru vhodného kandidáta. Modul I.
- Výběrové řízení, specifika, testy a metod. Modul I.
Pro rok 2020:
-
Firemní kultura, její specifika, možnosti a nástroje pro fungování firmy
-
Respektování autori ve firme, nástroje a možnosti
-
Jak efektivně zlepšit pracovní prostředí, jak ovlivňuje pracovní prostředí výkonnost práce
-
Využití profesiogramu v praxi
-
Přijímací rozhovore pro vyšší a střední managent, odborné znalosti a kvalita uchazeče, na co se zaměřit, vhodné testy, kladení vhodných otázek
-
Přijímací pohovot ajkao efektivní nástroj personalisty pro zvolení nvhodného kandidáta
-
Jak najít vhodného kandidáta na konkrétní pracovní místo, techniky a nástroje
- Firemní kultura
- Profesiogram, profesiograf – nástroj personalisty . Modul II.
- Efektivní přijímací rozhovor. Modul II.
- Zásady k výběru vhodného kandidáta. Modul II.
- Výběrové řízení, specifika, testy a metod. Modul II.
2. Výukový (vzdělávací) cíl:
-
Pochopit a přijmout základy všech vzdělávacích technik
-
Porozumět tématu v teoretické i praktické rovině
-
Efektivní práce a komunikace s druhými lidmi na všech úrovních
-
Ujasnit si metody, formy, postupy, systém jednotlivých témat
-
Upevnit dosavadní praktické zkušenosti a efektivně je dále rozvíjet
-
Upevnění pracovního týmu, znalost zaměstnanců, kooperace – spolupráce v týmech
-
Ujasnění si silné stránky potenciálu vlastní osobnosti, druhých lidí
-
Upevnit příznivou atmosféru ve firme, posílit firemní kulturu a IMAGE - prezentace
-
Vyzkoušet techniky v praxi, efektivně využívat získané poznatky v praxi
3. Specifické cíle
-
Aplikovat teorii do praxe, efektivní používání metod v praxi
-
Využití konkrétních praktických nástrojů
-
Semináře zaměřené na konkrétní cílovou skupinu, na konkrétní potřeby a uplatnění v praxi
-
Rozdělení vzdělávání do jednotlivých výukových, na sobě navazujících modulů
-
Zpětná vazba odborníka lektora, přímo na semináři a v konkrétním tématu
-
Doporučení odborníka lektora
-
Individuální práce s klientem
-
Efektivní zpětná vazba pro jednotlivce, i zadavatele
-
Využívání moderních vzdělávacích technologií
-
Předávání nových efektivních znalostí v oblasti vzdělávání dospělých
-
Poskytnutí kvalitních studijních materiálů, podkladů, testů, hodnocení, doporučení
-
Vypracování závěrečných zpráv z jednotlivých seminářů a modulů
-
Doporučení dalšího vzdělávání a rozvoje pracovníků a firmy
-
Vypracování kompletního vzdělávacího program, se zaměřením na měřitelné výsledky
-
Kontrola a měření vstupních informací a potenciálu jednotlivců, srovnání výsledného měření jejich posunu
-
Návaznost vzdělávacích modulů v náročnosti a potřebě vzdělávacích cílů
-
Průběžný monitoring výsledků, potřeba, zjištění hrozeb a konfliktů, preventivní opatření
-
Psychologické, personální, andragogické (vzdělávací) poradenství
-
Odborný a profesionální dohled a kontrola
-
Zlepšení kvality interpersonálních vztahů
4. Didaktické vyučovací zásady
-
Zásada aktivizace účastníků
-
Zásada zpětné vazby, zásada vědeckosti, zásada komplexnosti
-
Zásada názornosti, propojení teorie a praxe
-
Zásada přiměřenosti, trvalosti, soustavnosti
5. Organizační forma:
-
Firemní vzdělávací seminář:
-
Rozdělení vzdělávaní na:
-
Cílové skupiny
-
Aktuální potřeby klienta
-
Pracovní a profesní zařazení, pravomoc a kopmetence
-
Na jednotlivá témata pro konkrétní cílovou skupinu
-
Rozdělení výuky na jednotlivé semináře s konkrétním navazujícím vzdělávacím cílem
-
Rozdělení klientů na základě kvality a hloubky znalostí
-
Individuální personální a psychologické poradenství
-
Týmový spolupráce, brainstorming, outdoor training, koučing
6. Vyučovací metody:
-
Diskuse - kladení otázek – odpovědi
-
Zjištění očekávání a potřeb, plány osobního rozvoje
-
Přednáška, výklad
-
Workshop
-
Diskusní metody, praktická cvičení a testy, zpětná vazba lektorem a doporučení
-
Prezentace
-
Práce v týmech, skupinová práce
-
Práce ve dvojicích
-
Samostatná práce účastníka s následnou prezentací
-
Hraní rolí
-
Videotrénink s následným rozborem
-
Řešení případových studií
-
Testy orientované na sebepoznání
-
Řešení konkrétních úkolů
-
Kreativní techniky (brainstorming)
-
Manažerské hry, didaktické hry, koučing, grafologie
7. Didaktické vzdělávací prostředky:
- PC, flip – chart, interaktivní tabule, testy, power point prezentace, data projektor, psaný test – manuál, testy, cvičení
- Využití moderní vzdělávací technologie
- Možnost eLearningu
8. Obsah vzdělávacích programů:
-
Anotace jednotlivých témat je součástí přílohy
-
Součástí nabídky je návrh rozpracování klíčových témat
9. Vzdělávací aktivity ve firmě:
-
Manažerské vzdělávání
-
Vzdělávání středního a vyššího managementu
-
Vzdělávání vedoucích pracovníků
-
Vzdělávání administrativních pracovníků a pracovníků v provozu
-
Personální a poradenská činnost
10. Nabídka VA:
- vzdělávání zaměstnanců v několika oblastech
- personální, administrativní, jazykové, produktivní, technologické semináře
- semináře soft skills
- semináře na základě dotací z projektů ESF ČR, nebo z vlastních zdrojů firmy
- realizace vzdělávání v několika vzdělávacích modulů – programů, které jsou rozdělené v pravidelných termínech, většinou v rozmezí 2/3 měsících
- na začátku každého projektu probíhá analýza vzdělávacích potřeb, které jsou obsahem a předmětem jednotlivých programů
- na závěr probíhá kontrola splnění cílů pomocí evaluačních dotazníků, zpětné vazby a testů
- semináře jsou vždy nastaveny na cílovou skupinu účastníků semináře s ohledem na jejich pracovní zaměření, vzdělání a kompetence
11. Způsob realizace VA:
-
vzdělávání probíhá přímo ve firmě, na základě předen stanoveného časového harmonogramu
-
VA na sebe časově i tématicky navazují
-
Semináře probíhají na základě vypracované nabídky
-
VA vede lektor specialista, který zodpovídá za průběh VA a naplnění vzdělávacích cílů
-
Hlavní lektor si vybírá další odborníky, které do projektu zapojuje s ohledem na jejich zkušenosti a odbornosti
-
Lektor je zodpovědný za přípravu a průběh semináře, bývá zastoupen vzdělávací institucí (1.VOX Praha)
-
Lektor připravuje studijní a vzdělávací materiály, testy, evaulační dotazníky, závěrečné zprávy
-
Během realizace projektu lektor doplňuje informace, monitoruje naplněné vzdělávací cíle, doporučuje další vzdělávací aktivity, upravuje VA
12. Návrh VA a rozdělení:
-
Rozdělení zaměstnanců do cílových skupin, na základě jejich kvlaifikací, pravomocí, vstupních znalostí vzdělávacích potřeb, profesního zařazení
-
1 rok 2019: všechna doporučená témata v základech, cílem je seznámení cílových skupin s jednotlivými tématy, objasnit základní pojmy a principy, metody a formy, selekce cílové skupiny, doporučení
-
Další navazujicí 2020….: cílem je prohlubování získaných základních znalostí, využití do praxe, efektivní použití získaných znalostí v praktické pracovním i osobním životě, zajistit nové vzdělávaci cíle, pracovat se zpětnou vazbou a doporučení, pracovat na inovaci lidského potenciálu a získat/vyškolit kvalifikované pracovníky pomocí nástrojů ŘLZ