VZDĚLÁVACÍ PROJEKT
návrh vzdělávacího projektu

1.Téma vzdělávací akce (VA):

a) Osobní rozvoj:

Pro rok 2019:

  • Typologie osobnosti a rozvoj osobnosti. Modul I.
  • Typologie klienta, zákazníka
  • Individuální poradenství, koučing. Modul I.
  • Aktivní tréninkový den s lektorem
  • Grafologie a rozbor osobnosti
  • Psychologie osobnosti, testy, tréninky s lektorem Modul I.
  • Definování individuální cílů – osobních a pracovních
  • Rozpoznání silných a slabých osobnosti
  • Zjištění vlastního potenciálu
  • Sebepoznání, sebereflexe, budování sebedůvěry a sebevědomí
  • Posílení růstu vlastní individuality
  • Monitoring slabých stránek, pochopení, doporučení, zpětná vazba lektora

Rok 2020:

  • Prevence stresu, zvládání stresu
  • Prevence a rizika Syndromu vyhoření
  • Mentální hygiena, psychosomatika
  • Emoční inteligence v praxi
  • Sociální inteligence v praxi
  • Psychologie osobnosti, testy, tréninky s lektorem. Modul II.
  • Potenciál pracovníků (ŘLZ), silné a slabé stránky. Modul I.
  • Work -Life balance, péče o zaměstnance
  • Pokračování individuálního rozvoje formou osobních konzultací a koučingu. Modul II.

b) Komunikace:

Pro rok 2019:

  • Základy komunikačních, vyjednávacích a rétorických dovedností.

  • Základy komunikačních a obchodník technik.

  • Teoretická východiska z oblasti komunikace a psychologie.

  • Základy psychologie osobnosti v komunikaci

  • Základy verbální a nonverbální komunikace

  • Základy a příčiny konfliktních situací

  • Komunikační dovednosti. Modul I.
  • Efektivní komunikace, argumentace. Modul I.
  • Řešení konfliktních situací, asertivní techniky. Modul I.
  • Rétorické dovednosti, rétorika. Modul I.
  • Vyjednávací techniky, VIN-VIN. Modul I.
  • Krizová komunikace. Modul I.

Pro rok 2020:

  • Rozšíření komunikačních a vyjednávacích technik

  • Prohloubení komunikačních a rétorických dovedností

  • Větší vužitelnost v praxi

  • Bariéry v komunikaci

  • Zvládání krizových situcích

  • Konkrétní situačních metody na pracovišti a jejich řešení

  • Vyjednávací techniky v praxi

  • Efektivní asertivní komunikace v praxi

  • Komunikace zaměřená na speciální klienteu (VIP)

  • Krizová komunikace

  • Efektivní vedení obchodního rozhovoru v praxi

  • Rétorické a hlasové cvičení

  • Dosahování obchodních cílů pomocí manipulčních technik v komunikaci

  • Konrétní případové studie v praxi

  • Hlasové a rétorické tréninky

  • Simulační a tréninkové metody v praxi

  • Zpětná vazba lektorem, konkrétní doporučení, zaměčení se na individuální posun

  • Průběžný monitoring, průběžné měření dosahování konkrétních výsledků

  • Komunikační dovednosti. Modul II.
  • Efektivní komunikace, argumentace. Modul I.
  • Řešení konfliktních situací, asertivní techniky. Modul I.
  • Rétorické dovednosti, rétorika. Modul I.
  • Vyjednávací techniky, VIN-VIN. Modul I.
  • Krizová komunikace. Modul I.

c) Manažerská témata:

Pro rok 2019:

  • Základy osobnosti manažera, temperamentové základy

  • Osobnostní rysy manažera, individuání a speciální rozbor

  • Potenciál manažrera, jeho nástroje k dosahování efektivních výsledků

  • Základy vedení a řízení lidí

  • Teoretická a psychoogická východiska pro řízení lidí

  • Základy principu ŘLZ, řízení lidských zdrojů

  • Základní motivační faktory a základy pro efektivní vedení lidí

  • Profil a profese manažera, upevnění autority. Modul I.
  • Zásady vedení a řízení lidí. Modul I.
  • Motivace pracovníků, efektivní řízení. Modul I.

Pro rok 2020:

  • Základy principu Leader ship

  • Základní metody a principy koučingu

  • Základy a techniky zpětné vazby a efektivní kritiky

  • Možnosti využití aktivních outdoorových technik mimo pracovní protředí

  • Základy techniky brainstormingu, efektivní nástroj manažerských dovedností

  • Základy techniky a metod delegování, efektivní předávání úkolů

  • Základní teoretické poznatky v oblasti Time managentu

  • Leader ship – vedení a řízení pracovníků. Modul I.
  • Koučing. Modul I.
  • Brainstorming, Out-door aktivity . Modul I.
  • Efektivní zpětná vazba/kritika. Modul I.
  • Delegování, efektivní předávání úkolů. Modul I.
  • Efektivní organizace práce. Modul I.
  • Time management I-IV.generace. Modul I.

d) Obchodní dovednosti:

Pro rok 2019:

  • Základní charaktristické předpoklady obchodníka

  • Rozdělení obchodník technik a prezentačních dovedností do praktických celků

  • Základy psychologie obchodu a obchodního jednání

  • Znalost zákazníka a ochodního prostředí

  • Základní proncipy vedení obchodníhho jednání

  • Základy obchodní komunikace se zaměřením na konrétní cíl

  • Základy prodeje v písemné a telefonické formě

  • Profil a silné stránky obchodníka. Modul I.
  • Základy obchodního jednání. Modul I.
  • Obchodní rozhovor. Modul I.
  • Obchodní komunikace. Modul I.
  • Písemný a telefonický prodej. Modul I.

Pro rok 2020:

  • Upevnění silných stránek obchodníka, konrétní poradenství

  • Obchodní jednání v praxi, konrétní obchodní efektivní techniky

  • Efektivní obchodní rozhovor zaměřený na cíl

  • Základy merketingu a inovačních technik

  • Konkrétní simulační metody z praxe, konkrétní tréninkové metody

  • Profil a silné stránky obchodníka. Modul II.
  • Efektivní obchodníh jednání. Modul I.
  • Obchodní rozhovor. Modul II.
  • Obchodní komunikace. Modul II.
  • Písemný a telefonický prodej. Modul II.
  • Základy marketingu a inovace. Modul I.
  • Efektivní obchodní techniky v praxi, prezentační dovednosti. Modul I.

e) Personalistika, ŘLZ (Řízení lidských zdrojů):

Pro rok 2019:

  • Příprava profesiogramu a vytvoření odborného profesigrafu

  • Využití nástroje profesigramu k efektivnímu složení týmu

  • Základy vedení přijímacího rozhovoru

  • Základní rozlišení profile vhodného kandidáta

  • Základní techniky a metody k nalezení vhodného kandidáta

  • Zásady vedení přijímacího rozhovoru

  • Představení testů, nástrojů k nalezení vhodného kandidáta

  • Profesiogram, profesiograf – nástroj personalisty . Modul I.
  • Efektivní přijímací rozhovor. Modul I.
  • Zásady k výběru vhodného kandidáta. Modul I.
  • Výběrové řízení, specifika, testy a metod. Modul I.

Pro rok 2020:

  • Firemní kultura, její specifika, možnosti a nástroje pro fungování firmy

  • Respektování autori ve firme, nástroje a možnosti

  • Jak efektivně zlepšit pracovní prostředí, jak ovlivňuje pracovní prostředí výkonnost práce

  • Využití profesiogramu v praxi

  • Přijímací rozhovore pro vyšší a střední managent, odborné znalosti a kvalita uchazeče, na co se zaměřit, vhodné testy, kladení vhodných otázek

  • Přijímací pohovot ajkao efektivní nástroj personalisty pro zvolení nvhodného kandidáta

  • Jak najít vhodného kandidáta na konkrétní pracovní místo, techniky a nástroje

  • Firemní kultura
  • Profesiogram, profesiograf – nástroj personalisty . Modul II.
  • Efektivní přijímací rozhovor. Modul II.
  • Zásady k výběru vhodného kandidáta. Modul II.
  • Výběrové řízení, specifika, testy a metod. Modul II.

 

2. Výukový (vzdělávací) cíl: 

  • Pochopit a přijmout základy všech vzdělávacích technik

  • Porozumět tématu v teoretické i praktické rovině

  • Efektivní práce a komunikace s druhými lidmi na všech úrovních

  • Ujasnit si metody, formy, postupy, systém jednotlivých témat

  • Upevnit dosavadní praktické zkušenosti a efektivně je dále rozvíjet

  • Upevnění pracovního týmu, znalost zaměstnanců, kooperace – spolupráce v týmech

  • Ujasnění si silné stránky potenciálu vlastní osobnosti, druhých lidí

  • Upevnit příznivou atmosféru ve firme, posílit firemní kulturu a IMAGE - prezentace

  • Vyzkoušet techniky v praxi, efektivně využívat získané poznatky v praxi

 

3. Specifické cíle

  • Aplikovat teorii do praxe, efektivní používání metod v praxi

  • Využití konkrétních praktických nástrojů

  • Semináře zaměřené na konkrétní cílovou skupinu, na konkrétní potřeby a uplatnění v praxi

  • Rozdělení vzdělávání do jednotlivých výukových, na sobě navazujících modulů

  • Zpětná vazba odborníka lektora, přímo na semináři a v konkrétním tématu

  • Doporučení odborníka lektora

  • Individuální práce s klientem

  • Efektivní zpětná vazba pro jednotlivce, i zadavatele

  • Využívání moderních vzdělávacích technologií

  • Předávání nových efektivních znalostí v oblasti vzdělávání dospělých

  • Poskytnutí kvalitních studijních materiálů, podkladů, testů, hodnocení, doporučení

  • Vypracování závěrečných zpráv z jednotlivých seminářů a modulů

  • Doporučení dalšího vzdělávání a rozvoje pracovníků a firmy

  • Vypracování kompletního vzdělávacího program, se zaměřením na měřitelné výsledky

  • Kontrola a měření vstupních informací a potenciálu jednotlivců, srovnání výsledného měření jejich posunu

  • Návaznost vzdělávacích modulů v náročnosti a potřebě vzdělávacích cílů

  • Průběžný monitoring výsledků, potřeba, zjištění hrozeb a konfliktů, preventivní opatření

  • Psychologické, personální, andragogické (vzdělávací) poradenství

  • Odborný a profesionální dohled a kontrola

  • Zlepšení kvality interpersonálních vztahů

 

4. Didaktické vyučovací zásady

  • Zásada aktivizace účastníků

  • Zásada zpětné vazby, zásada vědeckosti, zásada komplexnosti

  • Zásada názornosti, propojení teorie a praxe

  • Zásada přiměřenosti, trvalosti, soustavnosti

 

 5. Organizační forma:

  • Firemní vzdělávací seminář:

  • Rozdělení vzdělávaní na:

  • Cílové skupiny

  • Aktuální potřeby klienta

  • Pracovní a profesní zařazení, pravomoc a kopmetence

  • Na jednotlivá témata pro konkrétní cílovou skupinu

  • Rozdělení výuky na jednotlivé semináře s konkrétním navazujícím vzdělávacím cílem

  • Rozdělení klientů na základě kvality a hloubky znalostí

  • Individuální personální a psychologické poradenství

  • Týmový spolupráce, brainstorming, outdoor training, koučing

 

6. Vyučovací metody:

  • Diskuse - kladení otázek – odpovědi

  • Zjištění očekávání a potřeb, plány osobního rozvoje

  • Přednáška, výklad

  • Workshop

  • Diskusní metody, praktická cvičení a testy, zpětná vazba lektorem a doporučení

  • Prezentace

  • Práce v týmech, skupinová práce

  • Práce ve dvojicích

  • Samostatná práce účastníka s následnou prezentací

  • Hraní rolí

  • Videotrénink s následným rozborem

  • Řešení případových studií

  • Testy orientované na sebepoznání

  • Řešení konkrétních úkolů

  • Kreativní techniky (brainstorming)

  • Manažerské hry, didaktické hry, koučing, grafologie

 

7. Didaktické vzdělávací prostředky:

- PC, flip – chart, interaktivní tabule, testy, power point prezentace, data projektor, psaný test – manuál, testy, cvičení

- Využití moderní vzdělávací technologie

- Možnost eLearningu

 

8. Obsah vzdělávacích programů:

  • Anotace jednotlivých témat je součástí přílohy

  • Součástí nabídky je návrh rozpracování klíčových témat

 

9. Vzdělávací aktivity ve firmě:

  • Manažerské vzdělávání

  • Vzdělávání středního a vyššího managementu

  • Vzdělávání vedoucích pracovníků

  • Vzdělávání administrativních pracovníků a pracovníků v provozu

  • Personální a poradenská činnost

 

10. Nabídka VA:

- vzdělávání zaměstnanců v několika oblastech

- personální, administrativní, jazykové, produktivní, technologické semináře

- semináře soft skills

- semináře na základě dotací z projektů ESF ČR, nebo z vlastních zdrojů firmy

- realizace vzdělávání v několika vzdělávacích modulů – programů, které jsou rozdělené v pravidelných termínech, většinou v rozmezí 2/3 měsících

- na začátku každého projektu probíhá analýza vzdělávacích potřeb, které jsou obsahem a předmětem jednotlivých programů

- na závěr probíhá kontrola splnění cílů pomocí evaluačních dotazníků, zpětné vazby a testů

- semináře jsou vždy nastaveny na cílovou skupinu účastníků semináře s ohledem na jejich pracovní zaměření, vzdělání a kompetence

 

11. Způsob realizace VA:

  • vzdělávání probíhá přímo ve firmě, na základě předen stanoveného časového harmonogramu

  • VA na sebe časově i tématicky navazují

  • Semináře probíhají na základě vypracované nabídky

  • VA vede lektor specialista, který zodpovídá za průběh VA a naplnění vzdělávacích cílů

  • Hlavní lektor si vybírá další odborníky, které do projektu zapojuje s ohledem na jejich zkušenosti a odbornosti

  • Lektor je zodpovědný za přípravu a průběh semináře, bývá zastoupen vzdělávací institucí (1.VOX Praha)

  • Lektor připravuje studijní a vzdělávací materiály, testy, evaulační dotazníky, závěrečné zprávy

  • Během realizace projektu lektor doplňuje informace, monitoruje naplněné vzdělávací cíle, doporučuje další vzdělávací aktivity, upravuje VA

 

12. Návrh VA a rozdělení:

  • Rozdělení zaměstnanců do cílových skupin, na základě jejich kvlaifikací, pravomocí, vstupních znalostí vzdělávacích potřeb, profesního zařazení

  • 1 rok 2019: všechna doporučená témata v základech, cílem je seznámení cílových skupin s jednotlivými tématy, objasnit základní pojmy a principy, metody a formy, selekce cílové skupiny, doporučení

  • Další navazujicí 2020….: cílem je prohlubování získaných základních znalostí, využití do praxe, efektivní použití získaných znalostí v praktické pracovním i osobním životě, zajistit nové vzdělávaci cíle, pracovat se zpětnou vazbou a doporučení, pracovat na inovaci lidského potenciálu a získat/vyškolit kvalifikované pracovníky pomocí nástrojů ŘLZ